Firma INTAP jest producentem wysokiej jakości foteli przeznaczonych do autobusów, mikrobusów oraz pojazdów specjalnych (pogotowia, policja,straż pożarna).

Zaczęliśmy w 1980 roku i krok po kroku rozwijaliśmy się i nadal jest to naszym celem. Chcemy udoskonalać się w każdym aspekcie naszej działalności, tak by nasze fotele samochodowe: autobusowe, do mikrobusów oraz do pojazdów specjalnych np. karetek pogotowia; spełniały oczekiwania użytkowników.

Biorąc pod uwagę ogromne znaczenie działań zmierzających do poprawy naszego klimatu przystąpiliśmy do projektu BIOMOTIVE.

Celem tego projektu jest na zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych oraz ułatwienie recyklingu elementów wykonanych z poliuretanu

Historia firmy

2019

Otrzymaliśmy wyróżnieni w rankingu magazynu Forbes "Diamenty Forbesa 2019" w kategorii firm o poziomie przychodów od 50 mln do 250 ml złotych w województwie łódzkim.

2018

Przystąpiliśmy do Polskiej Grupy Motoryzacyjnej

2015

Otrzymaliśmy wyróżnienia „Gazela Biznesu” i „Puls Biznesu”

2012

Zostaliśmy wyróżnieni nagrodą „LODOŁAMACZE”- jest to KONKURS DLA PRACODAWCÓW WRAŻLIWYCH SPOŁECZNIE.

2012

Zaprezentowaliśmy dwie nowe rodziny fotele „NOVIS” i „VERIS”. Dzięki tym produktom mogliśmy zacząć współpracę z wieloma nowymi klientami.

2010

Następnym krokiem była rodzina foteli o nazwie TAXI, która została zaprezentowana w 2010 roku.

2008

Kolejne lata przynosiły nowe rozwiązania oraz nowe potrzeby użytkowników. W ten oto sposób w roku 2008 powstała nowa rodzina foteli- „AMBIS” i „MEDIS”.

2006

Powstał fotel „EKOLIDER”, który cieszy się powodzeniem do dnia dzisiejszego u wielu klientów.

2004

W firmie powstał dział B+R, dzięki któremu na rynek wprowadziliśmy fotele: „KAPITAN M1”, „KARETKA M1” oraz „ERGOBUS”

2000

Firma została wyróżniona przez Prezydenta Miasta Łodzi w „ŁÓDŹ PROPONUJE 2000”, dla najlepszych wyrobów produkowanych w mieści Łodzi.

1998

Wprowadziliśmy nową linię foteli autobusowych o nazwie „BUS” oraz do mikrobusów o nazwie „KADET”.

Siedzenie „KADET” pozwoliło zapoczątkować współpracę z Ford Distribution (obecnie Ford Polska).

1998

Rok następny zaowocował współpracą z Fabryką Samochodów Ciężarowych z siedzibą w Lublinie (późniejsze Daewoo Motor Polska). W ten sposób, zostaliśmy dostawcą foteli do autobusów budowanych na bazie pojazdów „Lublin”.

1997

W tym samym roku, została zakupiona nieruchomość położona w pod łódzkiej wsi Bukowiec, gdzie siedziba znajduje się do dnia dzisiejszego.

1997

Jednym z przełomowych momentów w historii firmy INTAP był rok 1997, w którym powstał pierwszy fotel o nazwie „INTAP”. Był on przebadany z zakresu regulaminu EKG ONZ 80. Pozwoliło nam to, zaoferować nowy produkt w postępowaniu przetargowym na dostawę foteli 3-osobowych do 521 pojazdów Ford Transit dla polskiej Policji.

1995

Zostaje podjęta decyzja o zmianie nazwy z TOBIK na INTAP – daje to początek naszej nowożytnej historii.

1989

Dalszy okres rozwoju dla firmy. Cały czas zajmowała się ona przeróbką foteli, a także przebudową pojazdów dostawczych na osobowe. Wykonanych zostaje kilkaset konwersji pojazdów na różnych podwoziach:
–  Toyota Hiace
–  Mistubishi L300
–  Mercedes MB100
–  Mercedes T1
–  Volkswagen LT

1984

Kiedy w kraju nastąpiła odwilż i ludzie zaczęli podróżować, nagle wzrosła potrzeba zwiększenia komfortu jazdy samochodami typu:
– Polski Fiat 126p
– Skoda 105 L
– Dacia 1310
Powstał wtedy mechanizm, pozwalający na regulacje siedzeń do tych pojazdów, a Krzysztof Tobik uzyskał w Urzędzie Patentowym Patent na Wzór Użytkowy.

1980

Historia naszej firmy zaczęła się w październiku 1980 roku, kiedy to Krzysztof Tobik podjął decyzję o założeniu własnej firmy. Pierwszą siedzibą był niewielki garaż o powierzchni 24m2.

Przed otworzeniem działalności Krzysztof Tobik zdobył uprawnienia mistrzowskie w zakresie ślusarstwa, co dawało mu możliwość szkolenia uczniów.

Początek lat ’80 był bardzo trudny, ze względu na zawirowania historyczne i polityczne. Rzutowało to, na dostępność surowców i rzeczy do prowadzenia zakładu. Mimo tych problemów, podjął on decyzję o produkcji piecyków węglowych typu „grzybek” i tzw. „trociniak”, które stały się hitem tych „dziwnych” miesięcy. Kolejnym krokiem była produkcja narzędzi dla rolnictwa oraz kowalstwo artystyczne.