O firmie

1980

Historia naszej firmy zaczęła się w październiku 1980 roku, kiedy to Krzysztof Tobik podjął decyzję o założeniu własnej firmy. Pierwszą siedzibą był niewielki garaż o powierzchni 24m2.

Przed otworzeniem działalności Krzysztof Tobik zdobył uprawnienia mistrzowskie w zakresie ślusarstwa, co dawało mu możliwość szkolenia uczniów.

Początek lat ’80 był bardzo trudny, ze względu na zawirowania historyczne i polityczne. Rzutowało to, na dostępność surowców i rzeczy do prowadzenia zakładu. Mimo tych problemów, podjął on decyzję o produkcji piecyków węglowych typu „grzybek” i tzw. „trociniak”, które stały się hitem tych „dziwnych” miesięcy. Kolejnym krokiem była produkcja narzędzi dla rolnictwa oraz kowalstwo artystyczne.

1984

Kiedy w kraju nastąpiła odwilż i ludzie zaczęli podróżować, nagle wzrosła potrzeba zwiększenia komfortu jazdy samochodami typu:
– Polski Fiat 126p
– Skoda 105 L
– Dacia 1310
Powstał wtedy mechanizm, pozwalający na regulacje siedzeń do tych pojazdów, a Krzysztof Tobik uzyskał w Urzędzie Patentowym Patent na Wzór Użytkowy.

1989

Dalszy okres rozwoju dla firmy. Cały czas zajmowała się ona przeróbką foteli, a także przebudową pojazdów dostawczych na osobowe. Wykonanych zostaje kilkaset konwersji pojazdów na różnych podwoziach:
–  Toyota Hiace
–  Mistubishi L300
–  Mercedes MB100
–  Mercedes T1
–  Volkswagen LT

1995

Zostaje podjęta decyzja o zmianie nazwy z TOBIK na INTAP – daje to początek naszej nowożytnej historii.

1997

Jednym z przełomowych momentów w historii firmy INTAP był rok 1997, w którym powstał pierwszy fotel o nazwie „INTAP”. Był on przebadany z zakresu regulaminu EKG ONZ 80. Pozwoliło nam to, zaoferować nowy produkt w postępowaniu przetargowym na dostawę foteli 3-osobowych do 521 pojazdów Ford Transit dla polskiej Policji.

1997

W tym samym roku, została zakupiona nieruchomość położona w pod łódzkiej wsi Bukowiec, gdzie siedziba znajduje się do dnia dzisiejszego.

1998

Rok następny zaowocował współpracą z Fabryką Samochodów Ciężarowych z siedzibą w Lublinie (późniejsze Daewoo Motor Polska). W ten sposób, zostaliśmy dostawcą foteli do autobusów budowanych na bazie pojazdów „Lublin”.

1998

Wprowadziliśmy nową linię foteli autobusowych o nazwie „BUS” oraz do mikrobusów o nazwie „KADET”.

Siedzenie „KADET” pozwoliło zapoczątkować współpracę z Ford Distribution (obecnie Ford Polska).

2000

Firma została wyróżniona przez Prezydenta Miasta Łodzi w „ŁÓDŹ PROPONUJE 2000”, dla najlepszych wyrobów produkowanych w mieści Łodzi.

2004

W firmie powstał dział B+R, dzięki któremu na rynek wprowadziliśmy fotele: „KAPITAN M1”, „KARETKA M1” oraz „ERGOBUS”

2006

Powstał fotel „EKOLIDER”, który cieszy się powodzeniem do dnia dzisiejszego u wielu klientów.

2008

Kolejne lata przynosiły nowe rozwiązania oraz nowe potrzeby użytkowników. W ten oto sposób w roku 2008 powstała nowa rodzina foteli- „AMBIS” i „MEDIS”.

2010

Następnym krokiem była rodzina foteli o nazwie TAXI, która została zaprezentowana w 2010 roku.

2012

Zaprezentowaliśmy dwie nowe rodziny fotele „NOVIS” i „VERIS”. Dzięki tym produktom mogliśmy zacząć współpracę z wieloma nowymi klientami.

2012

Zostaliśmy wyróżnienie nagrodą „LODOŁAMACZE”- jest to KONKURS DLA PRACODAWCÓW WRAŻLIWYCH SPOŁECZNIE.

2015

Otrzymaliśmy wyróżnienia „Gazela Biznesu” i „Puls Biznesu”